Politechnika Białostocka patronem konkursu Invent Your Game w Zespole Szkół Elektrycznych w Białymstoku

2025-06-20-INVENT-YOUR-GAME-fot-Mateusz-Zendzian

Kamil Lach, uczeń Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku zajął pierwsze miejsce w konkursie tworzenia gier komputerowych „Invent Your Game”. Politechnika Białostocka d lat wspiera i patronuje konkursowi dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

Wysoki poziom techniczny, innowacyjne pomysły, dopracowana grafika i profesjonalne udźwiękowienie – tak w skrócie można podsumować 7.  konkursu tworzenia gier komputerowych Invent Your Game 2025 w Zespole Szkół Elektrycznych w Białymstoku.

Wyniki:

  1. Kamil Lach, Zespół Szkół Elektrycznych w Białymstoku
  2. Adam Aguero Padilla, Zespół Szkół Komunikacji im. Hipolita Cegielskiego z Poznania
  3. Jakub Kowerdej i Jakub Puchalski, Zespół Szkół Elektrycznych w Białymstoku

– Postawiłem na grę fabularną, bo chciałem popisać się kreatywnością – mówi Jakub Kowerdej, uczeń Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku. – Gra posiada aż cztery zakończenia. Jest krótka, ale zawiera różnorodne zadania, więc myślę, że każdy, jak się postara, będzie miał z nią 5 minut frajdy.

Stworzenie gry zajęło około dwóch miesięcy.

– Kiedy zbliżał się termin oddania gry, potrafiłem przez ostatnie tygodnie pracować nawet po osiem godzin dziennie – wyznaje Kowerdej.  – Miałem naprawdę dużą frajdę tworząc grę i jest satysfakcja, jeżeli robisz coś przez tyle czasu i to rzeczywiście działa i potem ludziom się podoba.

Inny uczeń postanowił stworzyć grę strategiczną w której gracz steruje jednostkami i gra przeciwko armii bota.  Kolejny stworzył grę inspirowaną grą „Detroit: Become Human”. Opowiada ona o detektywie, który szuka sprawcy morderstwa. Skorzystał z silnika Unreal Engine 5.

– Gra jest detektywistyczna, trzeba znaleźć kilka poszlak – opowiada.  – Najtrudniejsze było stworzenie scenek do gry, szczególnie animacji twarzy w postaciach. Jest to bardzo czasochłonne zajęcie.

Tegoroczne hasło konkursu brzmiało: „Kto wylał azbest?”. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć grę komputerową o społecznym przesłaniu, odnoszącą się do problemów środowiskowych. W ciągu kilku miesięcy intensywnej pracy powstało 12 oryginalnych gier, które zaskoczyły jurorów poziomem wykonania, grywalnością i podejściem do tematu.

– Cały czas poszukujemy takich działań, które interesowałyby naszych uczniów – mówi Anna Niczyporuk, dyrektor Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku. – Skoro uczniowie grają, grają i grają, więc zaproponowaliśmy, że może sami opracują jakąś ciekawą grę. Konkurs zyskuje coraz większe zainteresowanie, a gry są coraz bardziej zaawansowane. Politechnika Białostocka jest patronem konkursu i cieszymy się, że nasi uczniowie później kontynuują naukę w najlepszej uczelni technicznej naszego regionu.

W konkursie wzięli udział uczniowie z:

  • VII LO w Białymstoku
  • III LO w Białymstoku
  • Zespołu Szkół Komunikacji im. Hipolita Cegielskiego z Poznania
  • Zespołu Szkół Nr 14 w Warszawie
  • Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku.

Konkurs został objęty honorowym patronatem Wojewody Podlaskiego, Marszałka Województwa Podlaskiego, Prezydenta Miasta Białegostoku, Rektora Politechniki Białostockiej, Podlaskiego Kuratora Oświaty.

(jd, pj)

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.