Pokażmy się światu

Natłok przeróżnych ofert i reklam jest wszechogarniający. Czasy, w których się znaleźliśmy, wymagają ofensywnych kampanii reklamowych już nie tylko od supermarketów czy koncernów farmaceutycznych, ale też uczelni wyższych. To szalenie istotne, by pokazywać się na zewnątrz, bo umysł ludzki przyzwyczaił się do wygody biernego odbiorcy akcji promocyjnych. UMB ma w tym wielkie, bo międzynarodowe, ambicje!

Kampanie promocyjne w postaci Dni Otwartych w okresie matur są już standardem w warunkach polskiej edukacji. Uczniowie chętnie zapoznają się z wykładowcami, warunkami studiowania, budynkami uczelni jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie swojej drogi życiowej. Żyjąc w epoce globalizmu, powinniśmy wykorzystywać szanse, jakie dają ułatwienia logistyczne w postaci sieci połączeń lotniczych czy uniwersalny język komunikacji – angielski. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku rozumie to doskonale!

Polski, amerykański sen

UMB obchodzi w tym roku 70-lecie istnienia. Pięknie koresponduje to z nową akcją promocyjną,  której celem jest przyciągnięcie atrakcyjną ofertą studentów zza granicy. Władze uczelni obrały za cel reklamy młodzież z USA, Kanady i Indii. Anglojęzyczne studia medyczne, ze szczególnym uwzględnieniem kierunku lekarskiego, mogą być nie lada gratką dla młodych ludzi. Relatywnie niskie koszty studiów i życia w Białymstoku, połączone z wysokim poziomem kształcenia uznawanym w całej Polsce, prawdopodobnie zostaną docenione. Skąd ten wniosek?

Na 15 kierunkach UMB studiuje obecnie około 5300 osób, z czego już 400 to studenci zagraniczni pochodzący z Norwegii, Szwecji, Niemiec, Hiszpanii, ale też egzotycznej Arabii Saudyjskiej, jak również wspomnianych USA czy Kanady. Jak widać, zagranica to niemal 10% studenckiej populacji UMB!

Kampania promocyjna została dostosowana do współczesnych realiów. Potencjalnie zainteresowane osoby będą zachęcane reklamami w serwisach społecznościowych. Koszt amerykańskiej kampanii reklamowej na Facebooku to 81,5 tysiąca złotych, zaś indyjska odsłona – 78 tysięcy złotych. Akcja marketingowa UMB została w całości sfinansowana w ramach programu „Promocja Zagraniczna” Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.

Autor: Artur Sabasiński