Politechnika Białostocka w konkursie Podlaska Marka 2023

2024-04-18-podlaska-marka-www

Urządzenie do edukacji sensorycznej, East Design Days, Dni Kultury Studenckiej Juwenalia Białystok 2023 to odkrycie i wydarzenia Politechniki Białostockiej nominowane w konkursie Podlaska Marka 2023. Ruszyło głosowanie konsumentów – zakończy się 24 kwietnia o godz. 12.

W tym roku można oddawać głosy na trzy projekty, w które zaangażowana jest Politechnika Białostocka bądź jest właścicielem wzoru użytkowego:

  1. Urządzenie do edukacji sensorycznej może pełnić rolę zabawki terapeutycznej dla dzieci z trudnościami w skupieniu uwagi, trudnościami w uczeniu się na przykład wynikającymi z dysleksji czy dysgrafii, nadpobudliwych, nadruchliwych, a także dla dzieci ze spektrum autyzmu, z mózgowym porażeniem dziecięcym, niedowidzących czy niedosłyszących.

Urządzenie do edukacji sensorycznej powstało z inspiracji mamy studentki Politechniki Białostockiej która na co dzień pracując z dziećmi uświadomiła jej, jaki wpływ ma integracja sensoryczna na prawidłowy rozwój dzieci oraz jakie konsekwencje niesie bagatelizowanie tego typu zaburzeń. Urządzenie to przemyślany układ wymiennych elementów, których konfiguracja pozwala na jak najlepsze pobudzanie zmysłów dziecka. Dzieje się to przede wszystkim poprzez zabawę. Poszczególne elementy mają różną fakturę i kolorystykę, dodatkowo mogą niektóre z nich emitować dźwięki.

Sposób montażu pozwala na modyfikacje przestrzennej formy (3D) polegającej na wymianie gier logicznych i dostosowaniu ich do indywidulanych potrzeb pacjentów. Forma płaska (2D) dzięki wyciętym ścieżkom umożliwia uzyskanie różnego układu puzzli co sprawia, że urządzenie ustaje się bardziej atrakcyjne dla najmłodszych.

Przedmiotem chronionego patentem wzoru użytkowego jest „Urządzenie do edukacji sensorycznej”. Stanowi ono swego rodzaju kącik zabaw, w którym skupiono rozmaite gry i propozycje aktywności, co umożliwia lepszy rozwój dziecka poprzez naukę połączoną z zabawą. Istnieje możliwość modyfikacji urządzenia pod wieloma kątami takimi jak: wiek dziecka, rodzaje zaburzeń, postępy w terapii oraz różnorodności tematyki. Urządzenie zaprojektowano w formie sześcianu (3D) z funkcją rozkładania ścian i uzyskania płaskiej formy (2D).

„Urządzenie do edukacji sensorycznej” zaprojektowane przez mgr inż. Paulinę Janowską i dr. inż. Piotra Borkowskiego z Instytutu Inżynierii Biomedycznej Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej jako wzór użytkowy jest chronione przez Urząd Patentowy RP pod numerem zgłoszenia W.130333.

Link do głosowania: https://podlaskamarka.pl/glosowanie/?kid=18253

 

  1. East Design Days to cykl wydarzeń prezentujących dokonania na styku designu, inżynierii i technologii. Wydarzenie organizuje Wydział Architektury Politechniki Białostockiej wraz z firmami oraz instytucjami z regionu północno-wschodniej Polski. W spotkaniach aktywnie uczestniczą: producenci, inwestorzy, samorządowcy, wykładowcy oraz studenci. East Design Days to wyjątkowe wydarzenia realizowane w jednym miejscu i w jednym czasie. Wykłady, wystawy, prezentacje, działania performatywne oraz warsztaty inspirują i integrują.

East Design Days w formie stacjonarnej bądź hybrydowej odbywają się w Białymstoku od 2018 roku. Do tej pory miało miejsce sześć edycji wydarzenia.

East Design Days jest wydarzeniem zainicjowanym przez Wydział Architektury Politechniki Białostockiej i współorganizowanym z:
– fundacją Resursa Podlaska
– firmą Infinity Group
– fundacją Unitalent
– firmą Elwira Horosz
– Konsulem Honorowym Finlandii w Białymstoku.

Dzięki towarzyszącym wystawom, prezentacjom i koncertom wpisuje się też w kalendarz kulturalny województwa podlaskiego.

East Design Days otrzymały w 2022 roku wyróżnienie Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku za „wydarzenie promujące design i działalność na rzecz współpracy nauki z biznesem” oraz medale za „wspieranie samorządu gospodarczego i przedsiębiorczości”.

Link do głosowania: https://podlaskamarka.pl/glosowanie/?kid=18267

 

  1. Dni Kultury Studenckiej, a potocznie Juwenalia są corocznym świętem studentów o kilkudziesięcioletniej tradycji w Białymstoku. Z biegiem czasu koncepcja rozwinęła się, a Juwenalia stały się okazją do prezentacji kultury studenckiej, jej niezwykle szerokiego spektrum oddziaływania i różnorodności oraz wizytówką województwa podlaskiego. Jest to święto nie tylko studenckie, na wydarzenia organizowane w ramach Juwenaliów przychodzi cała społeczność Białegostoku i regionu. Oprócz realizacji masowych imprez plenerowych,  zorganizowaliśmy przekrój imprez towarzyszących o przeróżnych charakterach – od typowo studenckich konkursów, po koncert wysokiej kultury.

Juwenalia Białystok 2023 wróciły po trzy letniej przerwie w wielkim stylu. Szereg wydarzeń towarzyszących, Parada Studencka, a na koniec dwa dni plenerowych koncertów  (2-3 czerwca) na kampusie Politechniki Białostockiej, a to wszystko za sprawą sztabu organizacyjnego składającego się z członków Samorządu Studentów Politechniki Białostockiej działających wolontariacko, bez udziału żadnych agencji eventowych.. Współpracowaliśmy z wieloma pracownikami naukowi,  z wieloma instytucjami w Białymstoku oraz partnerami, aby festiwal był jak na najlepszym poziomie.\

W ramach harmonogramu juwenaliowego zostały zrealizowane takie wydarzenia jak:
* Kino plenerowe,
* JuweCup,
* Oficjalna Rozgrzewka Juwenaliowa,
* Planszówkalia,
* Małomiasteczkowa Gra Miejska.

Każdy dzień koncertowy przyciągnął około 20 tysięcy ludzi, czyniąc nasz festiwal jedynym tego typu przedsięwzięciem w Województwie Podlaskim.

Na scenie wystąpili: Lady Pank, Maryla Rodowicz, Kult, Organek, Gibbs, O.S.T.R., Paluch, Happysad, Reto, Szeptucha, Trapiwnica, Playboys, Defis, Topky, Miły Pan. Połączyliśmy różne gatunki muzyczne, aby każdy z uczestników mógł znaleźć coś dla siebie.

Jest to wydarzenie, które nie tylko wyróżnia się na tle innych inicjatyw kulturalnych i rozrywkowych w regionie, ale także wnosi znaczący wkład w promocję miasta i województwa, integruje społeczność studencką oraz lokalnych mieszkańców, a także wspiera rozwój kultury.

Link do głosowania https://podlaskamarka.pl/glosowanie/?kid=18250

 

Jak głosować?

Głosowanie jest bardzo proste i nic nie kosztuje. Wystarczy kliknąć w link kandydata, odebrać SMS z kodem i potwierdzić decyzję o wyborze posługując się pobranym kodem.

Zwycięzca, który dostanie największą liczbę głosów, otrzyma 10 tys. zł, prawo do używania logo konkursu wraz z hasłem Podlaska Marka Konsumentów.

Pozostałych laureatów w dziesięciu kategoriach wskaże kapituła. Natomiast tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki przyzna zarząd województwa, a Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego – marszałek. Zwycięzców jubileuszowej edycji Podlaskiej Marki poznamy podczas finału 24 maja br.

 

Politechnika Białostocka do jubileuszowej edycji konkursu Podlaska Marka zgłosiła również:

Układ do pomiaru parametrów natężeniowych promieniowania optycznego

Międzynarodową konferencję Advanced hybrid lightweight materials and technologies for global circular economy (LIMACON).

W jubileuszowej 20. edycji konkursu zarejestrowano 165 kandydatur w dziesięciu kategoriach. Kapituła konkursu, składająca się m.in. ze specjalistów w zakresie jakości, gospodarki, marketingu, turystyki wybrała po trzech nominowanych do tytułu w każdej z dziewięciu kategorii tematycznych: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Marka bez barier. W kategorii Projekt 4.0 jest jeden nominowany.

 

Czym jest Podlaska Marka?

Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od prawie 20 lat przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów.

W ciągu ostatniej dekady w konkursie rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Polmos, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.

Otrzymanie tytułu Podlaskiej Marki Roku nie wynika z wysokości sprzedaży, czy z liczby zatrudnionych pracowników, ale z wysokiej jakości i unikatowych walorów wytwarzanych produktów. Podlaska Marka przyznawana jest więc najciekawszym inicjatywom, najpiękniejszym miejscom oraz najlepszym produktom, których wspólnym mianownikiem jest obszar ich realizacji – województwo podlaskie.

Laureatów wskazują – niezależnie od siebie – kapituła konkursu, składająca się m.in. z reprezentantów Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata sztuki, kultury, mediów, gospodarki, organizacji pozarządowych (wyłaniająca 10 nagrodzonych) oraz konsumenci, wybierający jednego zwycięzcę w głosowaniu internetowym.

Udział w konkursie to same korzyści – szerokie zainteresowanie konsumentów i mediów, nagrody finansowe, możliwość wykorzystywania logo konkursu oraz spotów promujących zwycięzców w akcjach reklamowych, ale przede wszystkim wzmocnienie prestiżu, dzięki możliwości dołączenia do zupełnie wyjątkowego grona – najlepszych podlaskich produktów.

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.