Up To Date Festival 2021. Pełny line up, nowy Centralny Salon Ambientu

Adiele

Up To Date Festival 2021 potrwa od 3 do 5 września 2021 roku. Na scenach na stadionie miejskim, w Pałacu Branickich i w ogrodzie Muzeum rzeźby Alfonsa Karnego oraz w klubie FOMO wystąpi łącznie niemal 50 wykonawców.

Jest już pełen program Up To Date Festival 2021. Większość aktywności festiwalowych rozgrywa się wokół trzech scen: Pozdro Techno, Centralny Salon Ambientu oraz Beats. Scena Jelenia. Za każdą z nich stoi nasza autorska myśl i filozofia, które da się odczytać nie tylko z charakterystycznej scenografii czy aranżacji przestrzeni, ale przede wszystkim z samego doboru występujących na nich artystek i artystów.

Na festiwal powraca akcja 50+. Każda osoba mająca powyżej 50 lat może uczestniczyć za darmo w wydarzeniach festiwalowych mających miejsce na Stadionie Miejskim – wystarczy dowód osobisty oraz potwierdzenie szczepienia w aplikacji mObywatel lub wydruk z profilu pacjent.gov.pl.

Powraca również pocztówkowy kramik UTDF „Wyślij Pocztówkę do Babci”. Już po raz czwarty prosto z Festiwalu będzie można pozdrowić babcię, dziadka, mamę czy tatę, wysyłając do nich pocztówkę!

Up To Date Festival 2021 – program

Piątek 3.09.2021

CENTRALNY SALON AMBIENTU BEATS. SCENA JELENIA POZDRO TECHNO CZWARTA SCENA CZWÓRKI FOMO
Bartosz Kruczyński LIVE Satl Olivia Młody Dzban Beniovska
Simone Giudice Posij Sansibar Zdechły Osa Avtomat
  Djrum b2b Animistic Beliefs DJ Rau Afra
  b2b Simo Cell Cignol wh0wh0 Roza Terenzi
  Former Privacy    
  Tim Reaper      

 

Sobota 4.09.2021

CENTRALNY SALON AMBIENTU BEATS. SCENA JELENIA POZDRO TECHNO CZWARTA SCENA CZWÓRKI FOMO
sk.ein Blu Terra Laura BCR Hałastra Spectribe
Gadi Sassoon DJ Mell G Ribé Belmondawg Błażej Malinowski
Vril live DJ Python Shifted DJ Harper Oscar Mulero
  Shackleton live Evigt Morker Pejzaż (Hybrid set) Neel
  Loefah Adiel    

 

Niedziela 5.09.2021

KONCERT ZAMKNIĘCIA FOMO
Piernikowski Young Majli
Umwelt Changsie
Vril live

 

Opisy wykonawców

  • DJ PYTHON

DJ Python AKA Brian Pineyro od 2016 roku nieprzerwanie podbija sceny w Nowym Jorku. Znany ze swoich produkcji zarówno jako DJ Python, jak również DJ Wey, Pineyro udowodnił, że jest mistrzem i wszechstronnym producentem. Niezależnie od tego, czy jest to zamglony lo-fi house i techno, ambient czy breakbeat, wszystko do tej pory było absolutnym złotem, a dzięki występom w najbardziej prestiżowych klubach i festiwalach na całym świecie przyszłość nowojorczyka wydaje się być świetlaną.

  • BELMONDO

Belmondo, Belmondawg, Młody G z Gdyni, Belmondziarz, Bojkot, Młody G, Młody Sarmata – bez względu na ksywkę to jedna z najbarwniejszych postaci polskiej rap sceny. Konstruktor nośnych, zabawnych i zaskakujących linijek, z których wiele trafiło do potocznego języka. 25 czerwca br. ukazał się jego najnowszy, a właściwie pierwszy solowy krążek pt. “Hustle As Usual”. Z tym materiałem usłyszycie go we wrześniu na UTDF.

  • BENIOVSKA

Beniovska – DJ-ka, realizatorka dźwięku i artystka dźwiękowa z Trójmiasta, obecnie mieszkająca w Warszawie. Znana jest zarówno ze swoich klubowych, połamanych setów, jak i kompozycji eksperymentalnych. Prezentowała swoją twórczość m.in. na festiwalu Unsound w Krakowie, 17. Przeglądzie Sztuki Survival we Wrocławiu oraz Collective TV Boiler Room. Regularnie występuje w ramach Canti Spazializzati – cyklu warsztatowo-koncertowego poświęconego teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej.

  • CIGNOL LIVE

Urodzony w Wielkiej Brytanii, dubliński producent, Cignol, w swoich produkcjach odwołuje się do electro, techno, acidu oraz IDM-u z lat 80-90 XX w., ale z dodanym i właściwym sobie specyficznym smakiem. Dzięki niedawnym zabójczym wydawnictwom w Unknow To The Unknown, Orson, 2020 Vision, Lunar Disko, Exalt Records i Distant Worlds zyskał reputację jednego z wiodących na scenie electro.

  • DEFEKT LIVE

DeFekt live (znany również jako Matthew Flanagan) to niestrudzony orędownik „prawdziwego” electro i techno, stale szlifujący ich dźwięk w oparciu o instrumenty analogowe. Żywo zafascynowany sprzętem i występami na żywo, przez co z pewnością na długo pozostanie w pamięci białostockiej publiczności.

  • DJRUM b2b OM UNIT

Djrum to uznany artysta undergroundowy o niebywałej umiejętności zręcznego łączenia różnych gatunków, od jazzu, hip hopu i dubstepu aż po ambient i techno. Tę płynność w poruszaniu się pomiędzy gatunkami można poczuć w muzyce Djruma, a lista gatunków, których w niej dotyka, jest obszerna: techno, ambient, modern classical, jazz, electronica, broken beat, samba, dubstep, jungle, footwork, DnB, triphop, gabber i electro.
OM Unit, czyli Jim Coles, to znacząca i pionierska postać w kręgach muzyki elektronicznej ostatniej dekady. Po twórczym dziesięcioleciu eksperymentowania z dźwiękiem Coles przyjął w 2009 roku rolę Om Unit i od tego czasu angielski producent stara się rzucać wyzwanie swojej publiczności, wykraczając poza granice gatunków i stylów, które do tej pory eksplorował.

  • EVIGT MÖRKER LIVE

Evigt Mörker zaczął tworzyć muzykę w 1996 roku, otoczony przez gęste leśne krajobrazy i rodzinę żywo zainteresowaną muzyką. Po działalności w zespołach rockowych i punkowych, to właśnie muzyka elektroniczna na zawsze zmieniła jego postrzeganie tej formy wyrazu artystycznego. Poszukuje dźwięków o enigmatycznych i hipnotycznych właściwościach. Spotkanie z prężnie rozwijającą się szwedzką sceną techno pod koniec lat 90-tych XX wieku stworzyło grunt pod jego przyszłe kompozycje muzyczne. W 2013 roku założył swoje własne wydawnictwo, w ramach którego wydał trzy EP-ki, które zostały docenione przez słuchaczy i krytyków. Ponadto blisko współpracował z takimi wytwórniami jak Northern Electronics czy Semantica. Jego muzyka jest opisywana jako silnie związana z tradycją szwedzkiej melancholii, ale nigdy bez poczucia zbawienia czającego się w cieniu.

  • LAURA BCR

Laura BCR rezydentka Het Magazijn w Hadze. Jej własne produkcje po raz pierwszy ujrzały światło dziennie w 2020 roku i znalazły się na obu wyróżniających się, charytatywnych kompilacjach On Board Music.

  • LOEFAH

Loefah to jedna z kluczowych i odnoszących największe sukcesy postaci współczesnej sceny muzyki elektronicznej w Wielkiej Brytanii. Rozpoczynając karierę jako jeden z pionierskich producentów wczesnego dubstepu i członek kolektywu Digital Mystikz, poczuł wreszcie frustrację w związku z ograniczeniami tego gatunku, co doprowadziło do tego, że zaczął grać i wydawać – poprzez swoją wytwórnię Swamp81 – utwory, które pozbawiły go “muzycznych nadmiarów”, pozostawiając tylko bas i „swędzące” rytmy automatu perkusyjnego.

  • MŁODY DZBAN

Młody Dzban, czyli Tomek z Wrocławia – raper, wędkarz, poeta, filantrop oraz ziomek. Ma na koncie już 7 wydawnictw, niezliczone utwory wyrzucone do sieci, a także projekty kooperacyjne z innymi raperami. W 2019 roku wydał EP pt. „Życie na parkingu”, która sprawiła, że stał się rozpoznawalny. Jego dotychczasową dyskografię zamyka album pt. „Lovesongi, których nie puszczą w polskim radiu” z 2020 r.

  • OLIVIA

Olivia jest DJ-ką, producentką i promotorką z Krakowa. Jej specjalnością jest muzyka techno, electro i acid. Współorganizuje cykl wydarzeń We Are Radar. Niedawno dołączyła do kolektywu Oramics, którego działania mają na celu wzmocnienie widoczności kobiet i osób niebinarnych na scenie muzycznej. Występuje jako Morskie Oko, wspólnie z Chino i Steffenem Bennemannem. W swoich setach grywa surowe i mroczne dźwięki. Olivia fascynuje się muzyką lat 80. i czerpie głęboko z klasycznych brzmień Detroit, electro i acid, mieszając je z muzyką industrialną oraz dźwiękami inspirowanymi cold wave’em. W 2020 roku wydała EP-kę pt. „Dancing Snake” nakładem holenderskiej wytwórni Pinkman. Wydawnictwo zebrało pozytywne recenzje prasy zarówno polskiej, jak i międzynarodowej, zdobywając uznanie m.in. magazynu “Groove”. Obecnie szykuje się do wydania swoich kolejnych produkcji, które ukażą się już w tym roku.

  • PIERNIKOWSKI

Robert, białas, współzałożyciel Primeshitu. Producent, wokalista, mistrz ceremonii. Kombinator. Współtwórca takich załóg jak Napszykłat i Syny, autor solowych krążków „Się żegnaj” i „No Fun”, soniczny kolaborant tak różnych postaci jak Adam Gołębiewski, BNNT, Łukasz Rychlicki, Jan Klata czy duet Coals. Raper z wyboru, eksperymentator z powołania, prymitywista z przekonania. Raper, który się nie boi, eksperymentator, którego twórcze ścieżki zawiodły z ciasnych przestrzeni wprost na sceny wielkich festiwali muzycznych, prymityw(ista), który swoją naiwność przekuł w siłę. Głos miasta, kamienic, bloków i ludzi je zamieszkujących, ludzi starych, z problemami i dzieciaków na froncie. Jeden z tysięcy, a jednak pośród tych tysięcy zupełnie unikatowy. Piernikowski zaprezentuje live set oparty na niepublikowanym wcześniej instrumentalnym materiale oraz na ścieżce dźwiękowej do filmu pt. „Świat jest jak echo”, który miał premierę 15 kwietnia 2021 roku.

  • RIBÉ LIVE

Ribé to synteza całego życia poświęconego techno, bez tabu, bez zasad, ale ze sztywnością, surowością i niemal chorobliwym pragnieniem tworzenia nowych dźwięków.

  • SATL

Urodzony w Polsce, ale mieszkający w Rotterdamie, Satl jest jednym z czołowych przedstawicieli nowej generacji producentów Drum & Bass.

  • SANSIBAR LIVE

Manipulując rytmami i częstotliwościami, Sansibar zamienia międzygalaktyczne promienie kosmiczne w podróż dźwięku z góry na dół. Sansibar to producent i DJ z Helsinek. Grał na całym świecie od wielkich festiwali po kameralne koncerty klubowe. Wcześniej Sansibar wydawał muzykę w różnorodnym wydaniu dla wytwórni takich jak Natural Sciences, Émotsiya, Darknet czy Unikanie.

  • SIMONE GIUDICE LIVE

Simone Giudice, rocznik ’89, jest kompozytorem, który do świata muzycznych eksperymentów wchodzi przez drzwi klubu. Jego nastawienie na techno i taniec wywodzi się z głębokiego studium dźwięku, które miało miejsce podczas studiów akademickich w zakresie kompozycji elektroakustycznej w Konserwatorium Muzycznym „Santa Cecilia” w Rzymie. W swojej podróży jako sound designer nieustannie oscyluje pomiędzy intymnym ambientem, muzyką dronową, eksperymentalnymi ścieżkami dźwiękowymi, a także osobliwymi, rytmicznymi formami ambient techno. W 2016 roku współtworzył eksperymentalny projekt A/V Meta – wydając EP-kę w Kabalion Rec. – oraz odbywając kilka rezydencji artystycznych. Jego solowy debiutancki album „Oltre” ukazał się nakładem Delirio Rec. Jego drugi album, „Materia”, wydany w 2021 roku przez legendarną, pionierską wytwórnię Semantica Rec., zdobył rozgłos za sprawą ambitnego zadania syntezy IDM-u, muzyki dronowej oraz głębokich eksperymentów dźwiękowych.

  • SK.EIN

SK.EIN to solowy projekt Sergeia Kravchenki, białoruskiego twórcy, na co dzień architekta i członka zespołu Port Mone, który podczas pobytu w Gdańsku, pod okiem Jacaszka, zarejestrował swój debiutancki album. Zanim do tego doszło, Sergei od najmłodszych lat eksplorował różne płaszczyzny muzyczne, m.in. grając na perkusji w kapeli punk-rockowej, zespole reggae, skończywszy na projekcie Paparis, w którym improwizował “w rytmach krautrocka i minimal techno”. Jedyną rzeczą, która nigdy się nie zmieniła, jest wręcz obsesyjny nawyk nagrywania dosłownie wszystkiego, co tylko się da. A z kolei to, w połączeniu z myśleniem strukturalnym architekta, naturalnymi predyspozycjami do improwizacji, eksperymentu oraz miłością do ambientu i minimalizmu, zaowocowało niezwykłym albumem “Crossfades”.

  • TIM REAPER

Szef wytwórni Future Retro London i miłośnik wszystkiego, co związane z Jungle, Drum & Bass i Hardcore. Jego niesamowity dorobek producencki oraz legendarna wytwórnia Future Retro London zapewniły mu reputację artysty stojącego na czele nowej fali jungle i drum & bass.

  • YOUNG MAJLI

Young Majli to alias Marty Malinowskiej, DJ-ki i radiowczyni mieszkającej w Warszawie. Marta obecnie prowadzi audycje w Radiu 357, duchowym następcy legendarnej Trójki. Mimo przeprowadzki do stolicy, wciąż jest mocno związana z wrocławską sceną skupioną wokół ekipy Regime Brigade. Na jej brzmieniu swój mocny ślad odcisnął kulturowy tygiel muzyki bassowej UK i Nowego Jorku z początku lat 10., gdzie słodkie melodie R&B zderzały się z lodowatymi beatami grime’u. To jednak zaledwie zalążek jej stylu. Jako członkini Regime, kolektywu, który promuje najbardziej ekscytującą lokalną sztukę i muzykę, poprzez swój label i eventy, Marta szybko stała się jedną z najbardziej wpływowych postaci w świecie w nietechnonormatywnej muzyki klubowej w Polsce. Znana jest ze swoich eklektycznych setów zmiksowanych na gładko.

  • ZDECHŁY OSA

Zdechły Osa – rocznik ’97, wrocławski Kosmos. Twórca, którego nie sposób nazwać ani raperem, ani rockmanem, ale z czystym sumieniem można go określić mianem jednego z ciekawszych głosów krajowego podziemia schyłku drugiej dekady XXI wieku. Jak żaden inny potrafi ująć przećpanego, depresyjnego ducha obecnych czasów w formie krótkiej, brudnej, acz chwytliwej piosenki. Na koncertach jego fani kręcą młyn pod sceną jak na hardcore’owych gigach.

  • ANIMISTIC BELIEFS

Animistic Beliefs wymyślają nowy, kreolski język muzyczny. Pochodzący z Rotterdamu duet Linh Luu i Marvin Lalihatu ponownie wykorzystuje formy techno i IDM, aby stworzyć porywające hybrydy, stosując świeżą perspektywę, która jest zarówno głęboko osobista, jak i polityczna.

Animistic Beliefs to nieustannie rozwijający się projekt artystyczny, napędzany przez niestrudzone badania techniczne, historyczne i emocjonalne. Celebrując i jednocząc różnorodny zestaw kontrkulturowych wpływów, Linh i Marvin rzucają wyzwanie oczekiwaniom europejskiego techno, tworząc rodzaj sztuki, która pozostawia ślad, czy to w galerii, czy za ścianą mgły i stroboskopów. 

  • AVTOMAT

Człowiek o zdecydowanie zbyt wielu zainteresowaniach – otwarcie queerowy kompozytor, producent, DJ i wokalista, grafik, typograf i ilustrator 3D, dumny członek załogi Oramics. W ciągu ostatnich 10 lat jego własna muzyka ulegała kilkukrotnym przeobrażeniom – od czysto syntetycznych brzmień, do zaskakującej fuzji poszarpanych rytmicznie i dźwiękowo kompozycji z tradycyjnym śpiewem harmonicznym we współpracy z kolegami z Pleśni.

W klubie jego ponad dziesięcioletnie doświadczenie we wspieraniu queerowej, antyfaszystowskiej i undergroundowej sceny owocuje niemal irytująco różnorodnym wyborem najbardziej przyszłościowych brzmień oferowanych przez dzisiejszą scenę. W swoich setach DJ-skich i nocach klubowych (Oramics, Ciężki Brokat, W Mocy Nocy, Dystopia) łączy nietypowe schematy rytmiczne z improwizowanymi wokalami.

Pod koniec 2020 roku Avtomat wydał nową EP-kę nakładem wytwórni Tańce. Zatytułowana „Gusła (Human Rites)”, została nagrana w odpowiedzi na opresje rządu wobec społeczności LGBTQ+ w Polsce. Avtomat opisuje cztery gniewne utwory jako „zbiorowy krzyk społeczności postawionej pod ścianą”.

Swoją muzykę prezentował na licznych festiwalach (Unsound, Tauron Nowa Muzyka, Audioriver, Spring Break, CoCArt, Tofifest) i w klubach, a także tworzy improwizowaną muzykę na żywo do interaktywnego spektaklu teatralnego „Metoda konstelacji narodowych”.

 

  • BARTOSZ KRUCZYŃSKI LIVE

Bartosz Kruczyński, nagrywający również pod pseudonimem Earth Trax, to producent i DJ z Warszawy, który w swoich nagraniach odwołuje się zarówno do ambientu, minimalizmu, jak i muzyki klubowej, znajdując wspólny punkty w repetycji. Jego płyty – pod imieniem i nazwiskiem – ukazały się w m.in. Growing Bin, Into The Light (razem z Poly Chain) czy Emotional Response. Jego płyta „Baltic Beat’ została uwzględniona w japońskim przewodniku płytowym „New Age Music Disc Guide”. 

  • BLU TERRA LIVE

Twórcą projektu Blu Terra jest Adam Brocki, połowa duetu Private Press. Jak sam mówi o sobie: „Zacząłem inwestować czas w ten projekt, by ponownie przemówić do siebie, że nie potrzebuję dużo, by realizować swoje pomysły, by spełniać się jako producent. Wystarczył mi stary laptop ze skromnym prockiem i słuchawki od iPhone’a. Działam najefektywniej wtedy, gdy nie chce mi się podpinać laptopa do prądu, a w konsekwencji mam ograniczony czas na realizację swoich pomysłów.

>>Minimum środków i mocy obliczeniowej<< to warunki, w których tworzę swój pomysł na współczesną muzykę klubową, a zarazem okazja, by skonsolidować swoje inspiracje – m.in. IDM, electro, techno, industrial i ambient – w pełną przygód dźwiękową narrację”. 

  • BŁAŻEJ MALINOWSKI

Producent, DJ, dziennikarz radiowy mieszkający w Berlinie, kolekcjoner płyt winylowych i przedmiotów z potencjałem do generowania muzyki. W swojej twórczości ma obsesję na punkcie gatunków muzycznych związanych z techno i formami deep minimal. Założyciel i kurator wydarzeń Why So Silent obejmujących muzykę elektroniczną na żywo oraz awangardowe filmy nieme. Współzałożyciel projektu Fűnfte Strasse, który obejmuje audycję radiową oraz cykliczne wydarzenia muzyczne promujące techno i muzykę elektroniczną. Związany z The Gods Planet, Semantica, Technosoul, Silent Season, Phorma, Kontrafaktum. 

  • DJ MELL G

Prosto z podziemnej sceny Hamburga, producentka i djka Mell G na UTDF!

W jej produkcjach odnajdziemy wszystkie style getttech, breakbeat, jungle i footwork do booty bass, electro i R&B. Jak sama twierdzi „ludzie rozumieją moją muzykę dopiero od Covid-19”. Wykorzystując światową pandemię jako swoją platformę startową, wydane przez siebie utwory, takie jak „Question My Love”, „i fcck as i live” i „break y0 neck”, połączyła w debiutancki mini-LP: BOOTY FABULOUS. Za sprawą własnej wytwórni Juicy Gang i serii singli, remiksów i premier w Internecie, utwory Mell G pojawiły się na kompilacjach niskodochodowych $quad, londyńskiego Childsplay, a przede wszystkim „U Better Shake A$$”. 

  • HAŁASTRA

Hałastra – wysokiej jakości sztuka z innego wymiaru świadomości. Duch ulicy płynący strumieniem nieposkromionej energii. Główny nurt drugiego obiegu. Jesteś gotowy?

  • HARPER

Człowiek-instytucja polskiej sceny klubowej. DJ, dziennikarz, radiowiec, digger, autor licznych kompilacji, m.in. z muzyką klubową, elektroniczną czy funkowo-soulową. Zawsze czujny muzycznie, zawsze w pogoni za nowymi, ciekawymi brzmieniami, tłustymi beatami i groovem.

Jak twierdzi Sam Binga: „One of the main movers and shakers in the Polish bass music scene”. Od ponad dwóch dekad dziennikarz muzyczny – m.in. „Machina”, „Plastik”, „Brum”, „Fluid”, „Laif”,  „Kmag” itd. – oraz radiowiec. W Czwórce prowadzi takie popularne audycje jak  „Basstion”, poświęcony różnym odmianom basowej muzyki klubowej, oraz „Funkadelię”. 

  • NEEL

Neel jest artystą o nieskazitelnych i niezrównanych umiejętnościach, niezależnie od tego, czy produkuje w studio, czy jest DJ-em, czy gra na żywo na całym świecie. Jego przemyślana twórczość łączy rytm i teksturę z techno i ambiencją w niezwykle porywający sposób, wyznaczając nowe standardy poprzez swoje wydawnictwa.

Jego muzyka wydana w takich wytwórniach jak Token Records, Spazio Disponibile czy Spectrum Spools tylko potwierdza klasę jego brzmienia. Potwierdzają to również jego wciągające pokazy AV, porywające sety DJ-skie i solowe występy na żywo.

  • OSCAR MULERO

Kariera DJ-ska Oscara Mulero była tak płodna i długotrwała jak ewolucja muzyki tanecznej. Jako kluczowa postać w jej rozwoju, Oscar zawsze chłonął nowe trendy i trzymał rękę na pulsie elektronicznej muzyki tanecznej, od końca lat 80-tych aż po dzień dzisiejszy. Nie da się zrozumieć jego geniuszu bez uwzględnienia niestrudzonej pracy, którą wykonuje za deckami od ponad dwóch dekad. Produkcyjnie wydaje płyty od końca lat 90-tych, z niezliczoną ilością 12″ winyli i kilku albumów studyjnych, a także z wieloma remiksami dla najlepszych graczy na scenie.

Od 2000 roku prowadzi Warm Up, swój własny label, a od 2004 roku PoleGroup Records, z których oba osiągnęły granicę 50 wydawnictw. W 2013 roku rozpoczął serię występów live A/V pod kilkoma nazwami projektów, takimi jak Light and Dark, Biolive i Monochrome AV.

  • PEJZAŻ (HYBRID SET)

Pejzaż (związany z wytwórnią The Very Polish Cut-Outs oraz będący współtwórcą duetu Ptaki) opiera swoją muzykę na samplach głównie z lat 70-90. Ze wszystkich dekad subiektywnie układając je w słodko-gorzkie i nieco melancholijne autorskie kolaże. Zadebiutował albumem „Ostatni Dzień Lata”, a swój live opiera głównie na materiale z bardziej tanecznej płyty „Blues”. We wrześniu 2021 r. ukaże się jego najnowszy album –  „Wyspa”

  • POSIJ

Djrum to uznany artysta undergroundowy o niebywałej umiejętności zręcznego łączenia różnych gatunków, od jazzu, hip hopu i dubstepu aż po ambient i techno. Tę płynność w poruszaniu się pomiędzy gatunkami można poczuć w muzyce Djruma, a lista gatunków, których w niej dotyka, jest obszerna: techno, ambient, modern classical, jazz, electronica, broken beat, samba, dubstep, jungle, footwork, DnB, triphop, gabber i electro.

  • PRIVACY

Prywatność z nazwy, prywatność z natury: ci artyści nie muszą nic o sobie zdradzać, ponieważ ich muzyka jest więcej niż wystarczająca, by zająć twój umysł i nogi.

W ciągu pięciu lat od debiutu Privacy wyprodukował wiele podziemnych hitów i parkietowych bomb, ale ciągle zmienia schematy.

Zawsze bezkompromisowa i autentyczna, muzyka Privacy odkrywa więcej z każdym przesłuchaniem. Sprawdza się na parkiecie, ale zawiera tyle szczegółów, że bliższe słuchanie również wynagradza uwagę. To samo dzieje się w DJ-ce, kiedy eklektyczne sety skręcają i obracają się wokół muzyki z sensem i celem. 

  • RAU DJ SET

RAU Performance – warszawski  producent  oraz  raper.  Muzyką  zajmuje  się od 2000 roku. Współpracował z takimi artystami jak: Onar, Ten Typ Mes, czy Natalia  Nykiel.  Na  swoim  koncie  ma  dziesiątki  kompozycji  telewizyjnych  oraz  reklamowych.  Jako  artysta  współpracował  z  takimi  markami  jak  Desperados,  Red  Bull  i  Coca  Cola.  Jego  produkcje  cechują ̨ się  charakterystycznym  i  nowoczesnym brzmieniem powodującym efekt “WOW” oraz “REPEAT” Jego styl  muzyczny  jest  bardzo  rozpoznawalny,  a  warstwa  liryczna  jest  pełna  luźnych  spostrzeżeń, autoironii, humoru jak również poważnych refleksji.

Jego  debiutancki album  “Konkretna  Rozrywka”  ukazał  się  13 maja  2016  roku  nakładem  niezależnej  wytwórnii  Alkopoligamia. Drugi  album “Mistrz Sztuki”  wydany własnym sumptem okazał się niemałym sukcesem. W 2021 roku ukazał  się  jego  trzeci  najbardziej  osobisty  album  „Mieszane  Uczucia”, który  zajął  7  miejsce na liście sprzedażowej OLiS, a artysta wyrusza w trasę koncertową, by  promować go w całej Polsce. 

  • SHIFTED LIVE

Od początku ubiegłej dekady Shifted jest odpowiedzialny za jedne z najbardziej ekscytujących eksploracji techno. Poprzez swoje najnowsze projekty i przeszłość w drum & bass, Shifted podświadomie wykuł swoją własną ścieżkę na polu nowoczesnej muzyki elektronicznej. Jego unikatowe i bezkompromisowe mistrzostwo dźwięku i przestrzeni, tekstury i tonalności, umiejscowiło go wysoko w szeregach na zawsze żyznym styku Noise, Ambientu i współczesnego Techno.

Jako artysta, Shifted spogląda na peryferia gatunków, na obrzeża scen – na niezbadaną jeszcze przestrzeń poprzez swój własny obiektyw. Rekontekstualizując i potwierdzając wpływy z niespokojną swobodą, dotychczasowa twórczość brytyjskiego muzyka jest świadectwem artysty, który ma jeszcze wiele do odkrycia.

Jako DJ, staranne przygotowanie, cierpliwość i obecność umysłu zaprocentowały na przestrzeni lat. Sety są ostre jak brzytwa, usprawnione i pełne tego samego wyczuwalnego napięcia, które można znaleźć w pracy producenckiej artysty. Tak samo dobrze czuje się na większych scenach, jak i w intymnym otoczeniu. W procesie selekcji Shifted kładzie nacisk na teksturę i bogate wykończenie tonalne, priorytetowo traktując ciągłość formy i niskie tony, aby wygenerować potężne, rozbudowane występy, które unikają przerw w pędzie na rzecz wyraźnie hipnotycznego dynamizmu. 

  • SIMO CELL

Simo Cell to francuski talent pochodzący z Nantes. Jego wyjątkowość na tle rozkwitającej francuskiej sceny wynika ze stylistyki będącej skrzyżowaniem wielu gatunków. Jako DJ i producent łączy brytyjskie brzmienia z eklektyzmem i eksperymentalnym podejściem.

Związany z angielskimi wytwórniami, takimi jak Livity Sound, Timedance i Wisdom Teeth, mieszkający w Paryżu producent jest również mocno zaangażowany we francuską scenę, pracując z osławioną ekipą BFDM i współpracując z takimi artystami, jak Bambounou, Low Jack i The Pilotwings. DJ-ując od ponad dekady i biorąc udział w kilku kolektywach, Simo Cell nie jest również ograniczony do jednej sceny czy konkretnego stylu. Jego oryginalny i dostosowujący się repertuar buduje nieprzewidywalne i dynamiczne sety. 

  • UMWELT & EFRÉN MUR LIVE AV „SUBVERSIVE TERRITORY”

Jako producent wywodzący się z podziemnej sceny Rave lat 90-tych, Umwelt przeszedł przez wieki, nie czując nigdy potrzeby bycia pod stroboskopem czy podążania za hype’em. Autor bogatej dyskografii, m.in. we własnych wytwórniach Rave Or Die i New Flesh Recordings. Jego produkcje grają pod znakiem specyficznego i przesadnego brzmienia electro-techno.

W setach DJ-skich zawsze wierny winylom. Umwelt dostarcza zadziorną, mroczną i kinematograficzną muzykę na skrzyżowaniu klasyki z domniemaną nowoczesnością.

Podczas Koncertu Zamknięcia wystąpi z wyjątkowym live’m inspirowanym dystopijnym kinem i stylistyką science-fiction. Oprawą wizualną zajmie się artysta Efrén Mur.

  • WH0WH0

Muzyka beatowa, brzmienia znane z klubu, elementy footworku, dubstepu, trapu i drum’n’bass generowane przez perkusistę? Proszę bardzo. wh0wh0 to intensywne elektroniczne brzmienie, kojarzące się z muzyką wyprodukowaną na maszynach, ale wykreowane organicznie, przez solowego perkusistę. To też doskonale korespondujące ze sobą sample, dźwięki harmoniczne i nakładające się warstwy rytmiczne. Całość powstaje w czasie rzeczywistym za pomocą „kosmicznego”, stworzonego samodzielnie zestawu perkusyjno-elektronicznego.

Jacek Prościński jest od lat aktywny na trójmiejskiej scenie – współtworzy LLovage z Olem Walickim, Mu z Tymonem Tymańskim oraz duety LASY i Hałvva; gra również w zespole Tobiasza Bilińskiego Perfect Son, należał też do nieistniejącego już delay_ok. Przede wszystkim jednak, od 2019 r. intensywnie rozwija swój solowy projekt wh0wh0, w którym doskonali indywidualny styl gry na perkusji. Owocem tego procesu jest debiutancki album “Self-Titled” wydany przez trójmiejski label Coastline Northern Cuts.

ADIEL

Autorka hipnotycznych, ekstatycznych setów podczas słynnych imprez Goa Ultrabeat w Rzymie, gdzie działa jako DJ rezydentka. Po zdobyciu wprawy w kierowaniu emocjami tłumów, Adiel rozpoczęła w 2016 roku swoją własną wytwórnię – Danza Tribale – solidnym debiutanckim wydaniem pt. „Anatomia Del Cavallo”, które zdobyło uznanie publiczności i krytyków. Z jej gęsto zalesionych muzycznych fantazji przebijają wirujące melodyczne motywy, niesamowita atmosfera i urzekające rytmy 4/4. Adiel, prowadząc Danza Tribale i skupiając się na publikacji efektów swojej pracy twórczej, ma na celu stworzenie platformy dla dynamicznego, głębokiego techno, na przemian dzikiego i trzymanego w ryzach, instynktownego i wyrafinowanego, a przy tym funkcjonalnego, lecz dalekiego od bycia jedynie narzędziem.

AFRA

Po około ośmioletniej przerwie Afra nie mogła dłużej wypierać się swojej miłości do DJ-ingu, dlatego odkurzyła swoją kolekcję winyli, skompletowała też zestaw nowych płyt i powróciła do ukochanej pasji. To wszystko miało miejsce w 2017 roku i trwa do dziś. Brzmienie Afry rozwinęło się do mieszanki techno, electro, acidu i EDM. Amsterdam – Rotterdam – Berlin stały się dla Afry świętą trójcą ostatnich lat.

Afra jest prawdziwą miłośniczką winyli. Niedoskonałości, które wiążą się z jego brzmieniem i skupienie, które jest potrzebne do miksowania czarnego złota, są dla niej źródłem czystej, nieposkromionej energii. Wszystkie swoje sety miksuje właśnie z winyli i znana jest z różnorodnych występów – od tych bardziej subtelnych aż po sety w szczytowych momentach imprez.

CHANGSIE

Pochodząca z nadmorskiego miasta Chiba w Japonii, Changsie jest jedną z najbardziej szanowanych DJ-ek Tokio. Uszy Changsie od dawna są dostrojone do pozbawionych granic możliwości współczesnej kultury klubowej. W młodości zafascynowana brzmieniami hip-hopu i R&B, natomiast w swojej dojrzałej pracy twórczej czerpie z dubstepu oraz UK bassu. Changsie w swojej otwartości posiada zdolność przechodzenia od stanów medytacyjnych do rytmicznej złożoności bleep techno oraz ekstazy acidowego house’u i techno.

FORMER

Producent i artysta wizualny. Znany ze swoich technicznych zdolności do wykorzystywania i manipulowania syntezatorowymi wokalami, eksploruje nietuzinkowe, klubowe brzmienie przepełnione bujnymi liniami melodycznymi i mechanicznymi chórami. Zawsze na krawędzi breaków, techno i eksperymentalnych króliczych nor. Dzięki swojej pracy w animacji 3D i projektowaniu graficznym, Former buduje własną syntetyczną rzeczywistość, która towarzyszy muzyce. Zainspirowało to kolegę po fachu, artystę 3D WangNewOne, do zaproszenia go do zadebiutowania na swojej trasie A/V wzdłuż wybrzeża Chin.

GADI SASSOON LIVE

Włoski kompozytor Gadi Sassoon debiutuje na A Strangely Isolated Place z eksperymentalną eksploracją „niemożliwej fizyki”; misterną ścieżką dźwiękową opartą na nowo stworzonych dźwiękach i abstrakcyjnych atmosferach. W 2015 roku Gadi został zaproszony do Edynburga przez The NESS Project, aby sprawdzić efekty ich pracy nad syntezą dźwięku. Z pomocą superkomputera, grupa NESS stworzyła nowe systemy cyfrowe zdolne do tworzenia dźwięków tak złożonych, bogatych i realistycznych, że nie dało się ich odróżnić od instrumentów akustycznych. Co więcej, kod można było zhakować w celu stworzenia całkowicie wyimaginowanych światów dźwiękowych o dziwacznych właściwościach fizycznych. Gadi zakochał się w tym pomyśle i został kompozytorem-rezydentem NESS na kolejne lata, współpracując z naukowcami przy tworzeniu „niemożliwych instrumentów”, takich jak milowe trąby dmuchane smoczym ogniem w „Black Hole Fanfare”, palce igły przeczesujące wiecznie wibrujące struny w „Pi (π)”, gigantyczne rezonujące kratownice ze związanych mas i sprężyn w suicie „Moto Perpetuo” i „Collision Suite”, marmurowe bloki ślizgające się po tysiącstrunowych podstrunnicach w „Young’s Modulus”, zmieniające się w czasie, podskakujące obiekty w „Chaos & Order” czy orkiestra gigantycznych smyczkowych basów w „Life On A Tidally Locked Planet”. Te wszystkie abstrakcyjne wizje to efekty pracy Gadiego Sassoona.

ROZA TERENZI

Roza Terenzi została zauważona w 2016 roku po latach eksperymentowania i doskonalenia swoich umiejętności producenckich, co pozwoliło jej na ukształtowanie własnego stylu. Gdy przeniosła się z Perth do Melbourne, nagrania, które powstały w jej rodzinnym mieście, zostały uwiecznione na jej pierwszej EP-ce dla Good Company, co dało jej przepustkę do świata klubów. Australijska mekka kultury klubowej przyjęła ją z otwartymi ramionami i od tego czasu stała się ważnym elementem sceny, grając podczas większości weekendów, otwierając występy dla takich artystów, jak choćby Objekt, Avalon Emerson, Volvox, Legowelt czy Jayda G.

SHACKLETON LIVE

Shackleton jest angielskim producentem i założycielem wytwórni Skull Disco (wraz z Appleblimem) oraz Woe to the Septic Heart!. Jedna z najbardziej wpływowych i bezkompromisowych postaci w kulturze eksperymentalnej muzyki basowej. Styl muzyczny Shackletona był w przeszłości opisywany jako mieszczący się w ramach dubstepu, garage i techno, ale jego paleta muzyczna jest znacznie bogatsza. W swojej twórczości Shackleton czerpie z szerokiego zakresu muzyki świata, w tym wpływów afrykańskich, arabskich czy indyjskich, co w efekcie syntezy z elektroniczną materią przynosi osobliwie hipnotyczne i psychodeliczne brzmienie. Twórczość Shackletona brzmi jak rytualna muzyka z innego wymiaru.

SPECTRIBE

Od ponad dziesięciu lat VJ i reżyser multimediów. Występował na prawie wszystkich festiwalach muzycznych w Polsce, współpracując z takimi zespołami jak Skalpel, Miloopa, Oszibarack, Igor Boxx. Jako reżyser multimediów współtworzył spektakle między innymi Krystiana Lupy, Jana Klaty, Agaty Dudy-Gracz… Na Wrocławskiej Fontannie Multimedialnej, gdzie sprawuje stanowisko dyrektora artystycznego, współpracował z Brianem Eno.

Współtwórca efektów specjalnych nominowanego do Oskara filmu: “Królik po Berlińsku” w reż. Bartka Konopki. Zafascynowany muzyką elektroniczną od lat.

Założyciel grupy SLAP, która na scenie muzyki elektronicznej w Polsce działa nieprzerwanie od wielu lat, pasjonat mocnego brzmienia, freak z dziedziny audio i krytyczny słuchacz. Supportował występy takich gwiazd jak: Regis, DVS-1, Efdemin, Polar Inertia , Paula Temple, Function, Answer Code Request, Etapp Kyle,Headless Horseman, OPhase, IVVO, Deadbeat, Extrawelt, Hector Oaks, Fiedel, Norman Nodge, Dax J, James Ruskin i in.

VRIL

Na pozór z niczego, przez kurz i bez huku, Vril pojawił się na scenie. Jego muzyka zrobiła tak duże wrażenie, że natychmiast znalazła się w selekcji Marcela Dettmanna na jego płycie „Conducted” i na liście wydawnictw Ostgut Ton. Jego brzmienie to poszukiwanie nieustannego ruchu i odkrywanie niekończącej się energii.

 

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.