Z miłości do social media – relacja z 63. #czwrtk w Białymstoku

W przedwalentynkowy czwartek odbyło się 63. spotkanie z cyklu Czwartek Social Media w Białymstoku. Postanowiliśmy wybrać się na to spotkanie do Kawiarni Muzycznej FAMA i zdać relację czytelnikom Geekstoka z tego eventu.

Czwartkowe spotkania dają uczestnikom przestrzeń do spotkania się z ekspertami ze świata social media i ogólnie pojętego marketingu. Podczas każdego meetingu uczestnicy mogą wysłuchać kilku prezentacji wygłaszanych przez praktyków z wybranej dziedziny. Po prezentacjach jest czas na networking, czyli nawiązywanie kontaktów i wymianę doświadczeń.

Tik Tok tylko dla dzieci?

Pierwsza prezentacja pt. ”Tik Tok – nowa krew w social media” należała do Kami Radzajewskiej – influencerki, blogerki i tancerki, która na co dzień zajmuje się prowadzeniem profili przedsiębiorstw w mediach społecznościowych oraz audytem profili na Instagramie i Facebooku. Według Kami Tik Tok (aplikacja mobilna umożliwiająca tworzenie i udostępnianie bardzo krótkich materiałów wideo) jest nową, dotąd niedocenianą platformą do wyrażania własnego ja. Prelegentka wprowadziła w meandry tej aplikacji i wytłumaczyła uczestnikom jak ona działa. Przedstawione case study o halloweenowym nagraniu, które nabiło ponad milion wyświetleń, było doskonałym przykładem tworzenia wartościowych treści do social media.

Bussines to bussines – da się tak w social media?

Do marketingu B2B wprowadził uczestników Piotr Filter, doświadczony Digital Marketing Specialist z firmy Predica. Ilość wiedzy, którą przekazał prelegent, była na tyle duża, że zdecydowanie ciężko ją streścić w kilku zdaniach. Na początku wyjaśnił, czym różni się marketing B2B (relacje między przedsiębiorstwami) od B2C (relacje między przedsiębiorstwem a klientem). Prelegent poruszył także temat e-mail marketingu, zdradzając przy okazji kilka praktycznych porad, jak rozplanować newsletter. Jego zdaniem kolejnym, ważnym elementem w wielu biznesach są e-booki i webinaria, które mają na celu edukować klienta. Jednak najważniejszą rolę odgrywa dziś content marketing, czyli marketing treści.

Mocnym akcentem, kończącym prezentację Piotra, były rady na temat prowadzenia firmowych kanałów w social media. Kilka z nich prezentujemy poniżej:

  • nigdy nie sprzedajemy bezpośrednio swoich usług czy produktów;
  • najpierw edukacja, potem sprzedaż;
  • nie używajmy spam botów (np. na Linkedinie czy Facebooku);
  • jako przedsiębiorca jesteś przewodnikiem dla swojego klienta;
  • każdy komunikat należy poprzedzić solidnym researchem;
  • większość transakcji B2B to polecenia;
  • po drugiej stronie zawsze jest człowiek.

Pozycjonowanie i optymalizacja nie tylko dla developerów

Kolejne wystąpienie pt. „Sprawdzone sposoby na pozyskiwanie klientów w sieci” należało do Artura Zdanowicza, współzałożyciela agencji reklamowej SilverFox. Jego prelekcja skupiła się na pojęciach optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych. Artur zwrócił uwagę na to, jak duża część klientów w poszukiwaniu produktów korzysta teraz z przeglądarek w telefonie. Ta tendencja zmusza przedsiębiorców do dostosowania swoich stron internetowych do urządzeń mobilnych. Mówca kilkukrotnie zwracał uwagę na to, jak ważna jest przejrzystość strony internetowej, która pomaga odnaleźć niezbędne informacje. Takie projektowanie stron internetowych jest niezwykle ważne, jeśli chcemy sprawić, by potencjalny klient pozytywne kojarzył firmę i produkty. Nie można doprowadzić do momentu, gdy użytkownik gubi się na stronie. Podczas prezentacji Artur wyróżnił czynniki zwiększające skuteczność kampanii reklamowych takie jak: kreatywność w przekazie, odpowiedź na potrzeby klienta, targetowanie, słowa kluczowe, optymalizacja kosztów.

Budowanie sieci poza siecią

Po wystąpieniach prelegentów przyszedł czas na networking. Wymiana opinii, spostrzeżeń i anegdotek trwała do północy. Uczestnicy spotkania mieli szansę dopytać prelegentów o szczegóły wystąpień, zadać nurtujące pytania oraz prosić o porady. Zapytaliśmy Przemysława Ferenca – stałego bywalca Czwartków Social Media, co uważa za najbardziej wartościowe w części networkingowej. W ramach odpowiedzi usłyszeliśmy: Główną wartością tych spotkań, oprócz interesujących wykładów, z których zazwyczaj można wyciągnąć coś dla siebie, jest to, że przychodzą tu ludzie podobni do ciebie. Łączy nas podobny profil pracy, czy też zainteresowań, w obszar których wchodzą właśnie social media i marketing z nimi związany. Myślę, że większość osób przychodzi tu dla kontaktów biznesowych, ja jednak mam także bardziej romantyczne cele. Marketing wolę robić w social mediach, jednak prawdziwe znajomości nawiązuje się w rzeczywistości.

Spotkanie z social mediami, to taki rodzaj spotkania, na które zapraszamy wszystkich, którzy żyją w internetowej rzeczywistości. Liczna frekwencja podczas tego typu wydarzeń oraz fakt, że Białystok jest jednym z wielu miast, w  których są organizowane Czwartki Social Media świadczy o tym, że nawet specjaliści od marketingu on-line doceniają rolę i potencjał tradycyjnych spotkań.

Autor: Natalia Markowska
Fot. Dawid Pieciul